2013. november 4., hétfő

Az órák és a tematika felépítése

Ez a bejegyzés itt és most nemcsak nektek szól, ti, akik ültök / figyeltek / hallgattok / csináltok / beszélgettek (és még sok szép) az órákon, hanem a szülőknek is, vagy azoknak a felnőtteknek, akik figyelemmel kísérik az iskolás életeteket.

Ezzel a résszel szeretném (a) közzé tenni, hogy alapvetően milyen felosztásban fogjuk áttekinteni az informatikát minden évfolyamon a felsőben:
5. osztály
6. osztály
7. osztály
8. osztály

Ezek a nagy témakörök adottak, és én is készen kaptam őket, mint egy kis ajándék csomagot.



Témakörök

  1. informatikai eszközök használata
  2. informatikai alkalmazói ismeretek
  3. probléma megoldás informatikai eszközökkel
  4. infokommunikáció
  5. az információs társadalom
  6. könyvtári és média informatika

Erre a 6 témakörre épül eztán az évfolyamokon külön-külön a tanév, úgy, hogy a lépcsőzetesség elvét követjük. Egy példával élve: a 2. témakörben vesszük a prezentációk készítését, ami 5. osztályban szöveg szerkesztéssel, 6. osztályban  +fotó szerkesztéssel, 7. osztályban +önálló előadással, 8. osztályban +prezentációval egészül ki.

Nem említjük külön témakörnek, viszont egy fontos dolgot meg kell nevezni: terem rendet.
A legelső órán szükséges és hasznos minden évben elismételni azokat a nagyon egyszerű, és ezért logikus, már-már banális szabályokat, amiket külön megtalálhattok itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése